Akcja świąteczna #spórostrój zakończona. Poznaj jej rezultaty!

Akcja świąteczna #spórostrój zakończona. Poznaj jej rezultaty!

Kampania #spórostrój zrodziła się z naszej niezgody. Niezgody na to, aby jedna osoba zablokowała formalnie wszystkie kanały sprzedaży stroju Mikołaja. Tuż przed Gwiazdką i to w całej Unii Europejskiej. A tak właśnie się stało, gdy przedsiębiorca ze Świdnicy pomyślnie zarejestrował swój wzór przemysłowy składający się z brody, czapki, spodni i kurtki Świętego. 

Podjęliśmy zatem konkretne działania! 18 listopada złożyliśmy wniosek o unieważnienie tego wzoru (zobaczysz go tutaj) i zaczęliśmy ostrzegać przedsiębiorców przed kuriozalnymi skutkami tej rejestracji. 

Przez ostatnie tygodnie Bartosz Fert, partner naszej kancelarii, popularyzował również temat sporów przemysłowych w branży retail. Na jego prywatnym profilu na LinkedIn znajduje się seria 5 tekstów edukacyjnych, do których lektury zapraszamy:

Akcja #spórostrój wykroczyła jednak daleko poza społeczność naszej kancelarii. O sprawie informowali m.in.: prawo.pl, dlahandlu.pl, epoznan.pl czy radio ESKA. W środowisku międzynarodowym naszym wnioskiem zainteresował się magazyn The Trademark Lawyer

Dzięki wszystkim tym działaniom dotarliśmy do ponad 215 tys. odbiorców. Wierzymy, że zarówno upublicznienie przez nas wniosku, jak i popularyzacja tego sporu, przyczyniły się do zwiększenia świadomości zasad ochrony własności intelektualnej wśród przedsiębiorców. 

To jednak nie koniec tej historii. Spór o unieważnienie stroju Mikołaja jako wzoru przemysłowego może potrwać nawet dwa lata. Teraz naszą rolą jest przede wszystkim solidna argumentacja prawna. Dowody zdecydowanie przemawiają na naszą korzyść, więc Święty nie jest zupełnie bezradny!

Z ramienia kancelarii w #spórostrój zaangażowani są także: Magdalena Podbielska (pełnomocniczka), Stanisław Gibalski, Anna Bień i Jan Kulpiński.